مختصات ۱۰ مکان عجیب و غریب در نقشه‌ی گوگل

نقشه‌ی گوگل واقعا ابزار به درد بخوری است و خیلی از افراد روزانه از آن استفاده می‌کنند چون نسبت به نقشه‌های کلاسیک کارایی بیشتری دارد. در واقع ویژگی نقشه‌ی گوگل این است که هرچیزی انطباق بیشتری با واقعیت دارد. با استفاده از آن می‌توانیم دید ۳۶۰ درجه از محیط اطراف‌مان، منظره‌ها و بازار و مغازه‌های دور و بر داشته باشیم. حتی اگر حوصله‌ی‌تان سر رفته‌ است می‌توانید با نقشه‌ی گوگل چرخی در اطراف بزنید. در این گردش مجازی در جاهای مختلف دنیا، ممکن است به بعضی مکان‌های عجیب و غریب هم بر بخورید. در ادامه با لیستی از ۱۰ مکان عجیب و غریب در نقشه‌ی گوگل آشنا می‌شویم.

1- لب‌های انسان در سودان (12°22’13.32″N, 23°19’20.18″E)

با استفاده از مختصات بالا می‌توانید لب‌های زیبای یک انسان را ببینید. آنچه که در واقعیت و از نزدیک می‌بینید در واقع ۲ تپه است که به این شکل در منطقه‌ي دارفورِ سودان در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. اگر مقداری تخیل خود را به کار بیاندازید ممکن است فکر کنید این شکل عجیب و غریب در حال بلعیدن محیط اطراف خود است و همه چیز از جمله درختان را به سمت خود می‌کشد. شبیه سیاهچاله‌ای که مشخص نیست آخرش کجاست. اگر کمی به آن فکر کنید ممکن است وحشت کنید.

لب های انسان در سودان، مکان عجیب و غریب در نقشه گوگل

لب‌های سودانی که همه‌ چیز را می‌بلعند!

2- لاشه‌ی کشتی در هند (19° 38′ 46.00″ N, 37° 17′ 42.00″ E)

جدا از تصادف‌هایی که در جاده‌ها و روی زمین اتفاق می‌افتند، برخی تصادف‌ها هم در دریا پیش می‌آیند که منجر به غرق شدن کشتی‌ها می‌شوند. در مکانی مجاور جزایر سنتینل شمالی، آندامان جنوبی و نیکوبار در هند، می‌توانید لاشه‌ی کشتی بزرگ غرق شده‌ای را با استفاده از نقشه‌ی گوگل ببینید. نام این کشتی باربری S.S. Jassim است که متعلق به کشور بولیوی بود. این کشتی در سال ۲۰۰۳ به کرانه‌های ساحلی برخورد کرده و همانجا غرق شده. جالب‌تر اینکه مردم نمی‌توانند از این منطقه بازدید کنند چون قبایل خشنی در اینجا زندگی می‌کنند که نزدیک شدن به آن‌ها ممکن است کار دست‌تان بدهد. مطابق گزارش‌هایی که از این مکان موجود است این جزیره به بزرگی منهتن است اما هرگز تماسی با دنیای خارج از خودش نداشته. حتی گفته می‌شود بومیان این جزیره ۲ ماهی‌گیری را که گذرشان به آنجا افتاده بود به قتل رساندند!

لاشه‌ی کشتی در هند، مکان عجیب و غریب در نقشه گوگل

کشتی‌ای که اگر غرق نمی‌شد هم به احتمال زیاد همه‌ي خدمه‌اش در جزیره کشته می‌شدند!

3- مثلث عجیب در استرالیا (30°30’38.44″S115°22’56.03″E)

این تصویر در سال ۲۰۰۷ کشف شده و به سرعت بین مردم پخش شد؛ تصویری از یک مثلث با چند نقطه‌ي نورانی در مرکز یک زمین بزرگ. افرادی که پیگیر اخبار موجودات فضایی هستند و به داستان‌های مربوط به آن علاقه دارند سریع گفتند که این احتمالا تصویر سفینه‌ای است که در بالای زمین در حال چرخش بوده! برخی هم می‌گویند احتمالا مزرعه‌ای با سه آسیاب بادی است که از راه دور کنترل می‌شوند و نقاط نورانی هم کنترل‌ کننده‌های الکترونیکی آن هستند که سیگنال‌ها را ارسال و دریافت می‌کنند.

مثلث عجیب در استرالیا، مکان عجیب و غریب در نقشه گوگل

استفاده از طرح‌های مثلثی در بقیه‌ی قسمت‌های مزرعه نیز مشخص است.

4- مسا هوئرفانیتا در نیو مکزیکو

این ناحیه شامل طرح‌هایی عجیب شبیه ۲ الماس است که با دو دایره‌ که با هم همپوشانی دارند احاطه شده‌اند. نویسنده‌ای به نام جان سویینی ادعا کرده که این شکل عجیب و غریب در واقع علامتی بوده برای پناهندگان کلیسای ساینتولوژی. این علائم قبلا توسط ساینتولوژیست‌ها به عنوان راهنمایی برای فرار از روز قیامت یا آرماگدون و بازگشت دوباره به زمین استفاده می‌شد!

مسا هودرفانیتا، مکان عجیب و غریب در نقشه گوگل

فرقه‌ی عجیب ساینتولوژی از این نماد برای اهداف مختلفی استفاده می‌کرد.

5- پنتاگرام در قزاقستان

در گوشه‌ای دور افتاده از کشور قزاقستان می‌توانید تصویر بزرگی از پنتاگرامی با قطر بیش از ۱۲۰۰ پا را ببینید. برای اینکه خودتان تصویر را ببینید به سمت سواحل جنوبی آب انبار توبول بروید. مردم در ابتدا خیال می‌کردند که این نقش به مذهب ربطی داشته باشد اما بعد‌ها معلوم شد که فقط نقشه‌ي یک پارک عمومی است.

پنتاگرام، مکان عجیب و غریب در نقشه گوگل

این پنتاگرام برای مدتی حسابی مردم را با شایعه‌های عجیب و غریب به خود سرگرم کرده بود

6- جزیره‌ی سندی

در سال ۲۰۱۲ جزیره‌ای که پیش از این هرگز کشف نشده بود به یکبار در نقشه ظاهر شد. این جزیره که در شمال شرقی کالدونیای جدید قرار داشت به بزرگی منهتن بود. اما مشکل اینجاست که وقتی دانشمندان برای بررسی آن به منطقه اعزام شدند، غیر از آب‌های آزاد اقیانوس با هیچ چیز دیگری مواجه نشدند. آن‌ها گفتند که ممکن است به خاطر یک خطای انسانی این اتفاق افتاده باشد یا فقط یک دکل بزرگ بوده باشد!

جزیره سندی، مکان عجیب و غریب در نقشه گوگل

جزیره‌ای که ظاهر شد و بعد از آن غیبش زد!

7- مجسمه‌ي نفرین شده در شهر نانسیِ فرانسه

اگر چرخی در خیابان‌های شهر نانسی زده باشید، ممکن است متوجه یک منطقه‌ی شطرنجی و تار شده باشید. خوشبختانه مردم در اسکرین‌شات گرفتن خیلی سریع عمل می‌کنند! با توجه به عکس‌هایی که مردم قبل از تار شدن این منطقه توسط گوگل گرفته‌اند فهمیدیم که مجسمه‌ی عجیب و غریبی در تراس یک خانه قرار دارد. مجسمه‌ای شبیه جنازه‌ای دراز با موهایی آشفته و سفید و همچنین چشمانی بزرگ. بعضی می‌گویند که یک مجسمه‌ی زشت عادی است اما چرا گوگل باید این نقطه را تار می‌کرد؟!

مجسمه شهر نانسی، مکان عجیب و غریب در نقشه گوگل

رفت و آمد از این کوچه با این منظره‌ی ترسناک هم داستانی است برای خودش!

8- خرگوش بزرگ (44.244167, 7.769444)

در ناحیه‌ی پیدمونت شمال ایتالیا که در میان رشته کوه‌های کولتو فاوا با ارتفاع بیش از ۵۰۰۰ فوت قرار دارد، یک خرگوش بزرگ ۲۰۰ پایی را خواهید دید! واقعا خیلی بزرگ است و قیافه‌ي عجیبی دارد! این خرگوش در واقع یک اثر هنری است که توسط گلیتین در این منطقه ساخته و نصب شده است. هدف از ساختن این مجسمه‌ی عظیم‌ الجثه این بوده است که توجه توریست‌ها را به خود جذب کند و آن‌ها را با بالا رفتن یا خوابیدن روی آن سرگرم کند.

خرگوش بزرگ، مکان عجیب و غریب در نقشه گوگل

جذب کردن توریست‌ هم نیاز به خلاقیت خرگوشی دارد!

9- ناگورو در ژاپن

اینجا روستایی کوچک در شیکوکوی ژاپن است. چیزی که آن را عجیب و غریب و کمی ترسناک می‌کند، عروسک‌هایی است که همه‌ی اطراف شما را پر کرده‌اند و توسط یک زن سالخورده ساخته شده‌اند. مردم می‌گویند که وقتی کسی می‌میرد او یک عروسک می‌سازد و جایگزین آن‌ها می‌کند. جالب‌تر این‌که جای این عروسک‌ها ثابت نیست و ممکن است هر روز آن‌ها را در جایی ببینید ولی پیرزن می گوید من جای آنها را تغییر نمی‌دهم!

ناگورو در ژاپن، مکان عجیب و غریب در نقشه گوگل

ناگورو روستای عروسک‌های ترسناک و مورمور کننده

10- دریچه‌ای به جهنم! در بالتیمورِ نیویورک

اگر فیلم تپه‌ی خاموش یا همان سایلنت هیل را دیده باشید و یا بازی آن را کرده باشید احتمالا اگر در نقشه‌ی گوگل به این مکان بر بخورید تا سر حد مرگ شوکه خواهید شد! شبیه کابوسی است پر از ساختمان‌ها کج‌ و معوج و سایه‌هایی که به شکل‌های مختلف در آمده‌اند، درست مانند سایلنت هیل. اگر چه بعد‌ها اعلام شد که مشکلی فنی پیش آمده که باعث خراب شدن تصاویر تمام این خیابان شده با این حال این ناحیه همچنان احساس غریب و ترسناکی به شما می‌دهد زیرا نمی‌توانید تصویری را که قبلا دیده‌اید از ذهن‌تان پاک کنید!

اگر راهی به جهنم باشد حتما از این خیابان رد می‌شود!

این 10 مکان عجیب و غریب در نقشه گوگل توسط کاربران کشف شده است. اگر شما هم در حال گشت و گذار با نقشه گوگل بودید و به مکانی عجیب برخورد کردید، در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.