7 غذای خیابانی واقعاً عجیب در چین

هنگام سفر به کشورهای خارجی، یکی از غذاهایی که معمولاً مسافران امتحان می‌کنند غذاهای خیابانی است. این غذاها همان‌طور که از اسمش پیداست در کنار خیابان‌ها درست شده و به فروش می‌رسند. این نوع غذا در کشور چین نیز رایج است. مثلاً در شهر یانگ‌ژوی چین، غذاهای خیابانی حاوی نودل، سوپ، ساندویچ‌های ساده، و میوه‌جات است. صرف نظر از تفاوت در سلیقه، این غذاها را می‌توان خوشمزه خطاب کرد. اما در همین کشور غذاهای خیابانی‌ای وجود دارد که با شایستگی تمام جایزه اشتهاکورکننده‌ترین غذا را از آن خود می‌کنند. احتمالاً با دیدن فهرست زیر، اشتهای‌تان را از دست خواهید داد.

1- عنکبوت سرخ‌شده

برای این غذا، عنکبوت‌ها را در روغن زیاد سرخ و سرو می‌کنند. عنکبوت‌ها آن‌قدر بزرگند که آدم حتی از دیدنشان در بشقاب وحشت می‌کند.

عنکبوت سرخ‌شده، غذای عجیب خیابان‌های چین

 

2- خرچنگ سرخ شده

برای این غذا خرچنگ را درسته در روغن زیاد و آرد سوخاری سرخ می‌کنند. شاید به نظر بعضی خرچنگ خوش‌مزه باشد، اما وقتی به این شکل پخته می‌شود، باید حتی پوست سخت آن را هم خورد. تازه بعد از غذا، باید رفت و تکه‌های سفت پوسته را از لای دندان‌ها پاک کرد.

خرچنگ سرخ‌شده، غذای عجیب خیابان‌های چین

 

3- کله اردک

برای این غذا، کله‌ اردک درسته پخته و سرو می‌شود. به قول معروف:«مورچه چیه که کله‌پاچش باشه؟!» مگر کله اردک چقدر گوشت دارد که از آن غذا هم درست ‌می‌کنند؟!

کله اردک، غذای عجیب خیابان‌های چین

 

4- جوجه

انگار دیواری از دیوار جوجه کوتاه‌تر نیست. مگر نسل پرنده‌های بالغ تمام شده که باید به سراغ جوجه رفت؟

جوجه، غذای عجیب خیابان‌های چین

 

5- مارمولک بال‌دار

برای این غذا، مارمولک را سرخ می‌کنند و به سیخ می‌زنند. به نظر بدمزه نمی‌رسد.

مارمولک بالدار، غذای عجیب خیابان‌های چین

 

6- اسب دریایی

این موجود دریایی بسیار کوچک، شکار مورد علاقه غواصان است. از قرار معلوم مسیر همه اسب‌های‌ دریایی به اغذیه‌فروشی‌های خیابانی چین ختم می‌شود.

اسب آبی، غذای عجیب خیابان‌های چین

 

7- عقرب

این غذا که از عقرب سیاه بزرگ و چندش‌آور درست شده، در شهرهایی مانند بیِژینگ و هانگ‌ژو هم یافت می‌شود. این عقرب‌ها واقعاً بزرگند. این نوع غذاها در سایر کشورهای شرق آسیا مانند تایلند نیز پیدا می‌شود. اما کم‌تر کسی هست که با دیدن آن‌ها آب از لب ‌و دهان‌شان راه بیفتد. البته باز هم کسی چه می‌داند؟! شاید واقعاً خوش‌مزه‌اند و آن‌هایی که نمی‌خورند ضرر می‌کنند.

عقرب، غذای عجیب خیابان‌های چین

 

شما چه غذاهای عجیبی می‌شناسید؟ اگر چنین غذاهایی را امتحان کرده‌اید که خوردن آن‌ها دل شیر می‌خواهد، با ما در قسمت نظرات در میان بگذارید.