بهترین ایرلاین‌های جهان در سال 2019

همیشه خواندن مطالب درباره "ترین‌ها" مثل معروف‌ترین، زیباترین، بهترین و... برای افراد جذاب است. بهترین ایرلاین‌های جهان نیز از این قائده مستثنی نیست مخصوصاً با گسترش پروازها که علاوه بر جذابیت راهنمای خوبی برای انتخاب ایرلاین مناسب است. ادامه 10 تا از بهترین شرکت‌های هوایی را معرفی می‌کنیم که توسط وبسایت اسکای‌ترکس (Skytrax) در سال 2019 منتشر شده. وبسایتی معتبر در زمینه فرودگاه‌ها و درجه‌بندی ایرلاین‌ها که نتابج آن براساس نظر میلیون‌ها مسافر از سراسر جهان است. در انتخاب بهترین ایرلاین ملاک‌های زیادی از جمله به موقع بودن پرواز، چگونگی پروسه سوار شدن به هواپیما، راحت بودن صندلی‌ها، میزان کیفیت خدمات، کادر پرواز و... دخیل است. این مطلب می‌تواند برای کسانی که از پرواز می‌ترسند مناسب باشد، چرا که انتخاب بهترین ایرلاین از میزان استرس می‌کاهد.

1. Qatar Airways (شرکت هواپیمایی قطر)

جایگاه در سال 2018: دوم
شرکت هوایی قطر در مدت نسبتاً کوتاهی توانست به بیش از 140 مقصد در سراسر جهان پرواز کند. این ایرلاین با سطح بالای خدمات و پرواز به سراسر اروپا، خاورمیانه، آفریقا، آسیا، آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی و اروپا توانست به جایگاه اول دست پیدا کند. قطر ایرلاین در بیشتر رده‌بندی‌ شرکت‌های هواپیمایی جزو 10 شرکت برتر بوده است و از سال 2013 جزو اعضای اصلی اتحادیه (OneWorld) محسوب می‌شود.

شرکت هواپیمایی قطر

2. Singapore Airlines (سنگاپور ایرلاینز)

جایگاه در سال 2018: اول
خطوط هواپیمایی سنگاپور از شناخته‌ترین خطوط هوایی دنیا محسوب می‌شود. از جوان‌ترین ایرلاین‌های پروازی که به سرعت بین مسافران محبوب شد.  این ایرلاین از نظر خدمات به مسافرین، کادر خوب و نظم در پرواز امتیاز بالایی از سمت مسافران دریافت کرده. ایرلاین سنگاپور توانست طولانی‌ترین پرواز بدون توقف دنیا را از سنگاپور به نیویورک انجام دهد.

شرکت هواپیمایی سنگاپور

3. All Nippon Airways (آل نیپون‌ایرویز)

جایگاه در سال 2018: سوم
ایرلاین آل‌نیپون‌ایرویز که به آن ANA (آنا) هم می‌گویند بزرگ‌ترین ایرلاین ژاپنی است. این شرکت هوایی در سال 1952 تاسیس شد که 80 پرواز بین‌المللی و 110 پرواز داخلی دارد. شرکت هوایی ANA از سال 1999 عضو اتحاد Star شد. امتیاز بالای مسافران به این ایرلاین برای برخورد خوب کادر پرواز، پذیرایی خوب، کیترینگ و... است.

شرکت هواپیمایی آل نیپون‌ایرویز

4. Cathay Pacific Airways (کاتای پاسیفیک)

جایگاه در سال 2018: ششم
خطوط هوایی کاتای‌پاسیفیک متعلق به کشو هنگ‌کنگ از سال 2010 جزو بزرگ‌ترین شرکت‌های حمل‌ونقل هوایی محسوب می‌شود. این ایرلاین آسیایی به بیش از 200  نقطه در جهان پرواز دارد و مسافران امتیاز بالایی به آن داده‌اند.

شرکت هواپیمایی کاتای پاسیفیک

5. Emirates Airlines (شرکت هواپیمایی امارات)

جایگاه در سال 2018: چهارم
شرکت هواپیمایی امارات از بزرگ‌ترین شرکت‌های هواپیمایی در خاورمیانه است که در سال 1985 با 2 هواپیما شروع به کار کرد. این شرکت هوایی امروزه 230 هواپیما دارد و به 140 نقطه در جهان پرواز می‌کند. ایرلاین امارات توانست در سال 2013 عنوان بهترین شرکت هواپیمایی جهان را به خود اختصاص دهد و از نظر کیفیت خدمات پروازی، کترینگ، نظم پرواز، رضایت مسافران و... رتبه بالایی دارد.

شرکت هواپیمایی امارات

6. EVA Air (اِوا ایر)

جایگاه در سال 2018: پنجم
اِوا ایر متعلق به کشور تایوان در سال 1989 تاسیس شد و ششمین خطوط هواپیمایی امن دنیا را دارد. این ایرلاین به بیش از 60 مقصد در جهان پرواز دارد و مسافران از کیفیت بالای ارائه خدمات این ایرلاین به مسافرین رضایت زیادی دارند.

شرکت هواپیمایی اِوا ایر

7. Hainan Airlines (هانین ایرلاین)

جایگاه در سال 2018: هشتم
شرکت هوایی هانین در ژانویه سال 1993 در چین تاسیس شد. این شرکت هوایی توانسته جوایز بهترین کادر پرواز، خطو هوایی و امکانات رفاهی در بخش بیزینس‌کلاس را دریافت کند. ایرلاین هانین با بیش از 400 هواپیما توانسته پروازهای خود را به نقاط بیشتری در آسیا، اروپا، آمریکای شمالی  و اقیانوسیه را پوشش دهد.

شرکت هواپیمایی هانین

8. Qantas Airways (کانتاس)

جایگاه در سال 2018: یازدهم
ایرلاین کانتاس در حال حاضر جزو بزرگ‌ترین خطوط هواپیمایی داخلی و بین‌المللی استرالیا محسوب می‌شود. این ایرلاین از سال 1921 شروع به کار کرد و توانسته جایزه بهترین فِرست‌کلاس، بیزینس‌کلاس و بهترین هواپیمایی استرالیا را به دست بیاورد.

شرکت هواپیمایی کانتاس

9. Lufthansa (لوفت‌هانزا)

جایگاه در سال 2018: هفتم
شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا در سال 1953 تاسیس شد و امروزه از بزرگ‌ترین شرکت‌های هواپیمایی آلمان است. این ایرلاین از نظر تعداد پرواز دومین، از نظر حمل‌ونقل بار هفتمین و از نظر مجموعه مسافت پرواز جزو دهمین شرکت هوایی بزرگ جهان محسوب می‌شود. Lufthansa  به 220 نقطه در جهان پرواز مستقیم دارد که قطب و مرکز اصلی این ایرلاین فرودگاه فرانکفورت و مونیخ است.

شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا

10. Thai Airways (شرکت هوایی تایلند)

جایگاه در سال 2018: دهم

شرکت هواپیمایی تایلند

شرکت هوایی تایلند در سال 1988 تاسیس شد. این شرکت هواپیمایی با پرواز به 37 نقطه در جهان توانست مانند سال گذشته جایگاه دهم بهترین ایرالاین‌های جهان را به دست بیاورد.