وضعیت سفارتخانه کشورهای مختلف در ایران و صدور ویزا در روزهای کرونایی

هم‌زمان با شیوع کرونا و همه‌گیری این بیماری ایرلاین‌ها و سفارت کشورهای مختلف دستخوش تغییراتی بزرگ شدند. افراد مختلف اعم از مسافران، تجار، دانشجویان و ... در کشورهای مختلف سرگردان شدند و نمی‌دانستند چطور به کشور خود بگردند یا تمدید ویزاهای‌شان به چه صورت خواهد بود. حتی اگر ویزا شما اعتبار هم داشته باشد و بتوانید پروازی پیدا کنید به دلیل قرنطینه 14 روز عملاً بدون فایده خواهد بود.
با توجه به نامعلوم بودن زمان مهار این بیماری، بسیاری از ایرلاین‌ها و سفارت‌ها زمان دقیقی برای شروع کار خود اعلام نکرده‌اند. این نکته را فراموش نکنید تمام بخش‌نامه‌ها با توجه به شرایط متغیر در کشورها تغییر می‌کنند و اعتبار آن‌ها یک هفته تا 10 روز است. ویزاکار تمام تلاش خود را می‌کند تا اطلاعات دست اول را در اختیار شما قرار دهد و به محض اطلاعات جدید این مطلب را به روز می‌کنیم.

روسیه

سفارت روسیه اعلام کرده این سفارت تا 1 می (1 May) سال 2020 بسته است و باز شدن و یا تمدید دوباره تعطیلی رو بسته به شرایط آن زمان تعیین می‌کنند.

مالزی

هفته‌ای یک‌بار پرواز ماهان به مالزی انجام می‌شود. کسانی‌که می‌خواهند از طریق پروازهای داخلی مالزی به اندونزی بروند باید به این نکته توجه کنند که پروازهای داخلی مالزی فعلا انجام نمی‌شود، پس قبل از پرواز حتماً از باز شدن پروازهای داخلی اطمینان حاصل کنند.

آلمان

طبق بخش‌نامه‌ای که آلمان صادر کرده مسافرنی که مدت ویزای آن‌ها تمام شده و یا رو به اتمام است تا 30 ژوئن (10 تیر) سال 2020 می‌توانند بدون مشکل در خاک آلمان بمانند. آلمان در 9 آوریل (21 فروردین) دستورالعلی را صادر کرد که طبق آن نه تنها کسانی‌که ویزای شینگن آن‌ها منقضی شه اجازه دارند تا 30 ژوئن 2020 در خاک آلمان بمانند بلکه از دریافت اجازه اقامت نیز معاف هستند.

کره جنوبی

سفارت کره جنوبی تاکنون هیچ بخش‌نامه‌ای بابت شروع به کار خود اعلام نکرده است. این سفارت برگشت به روال عادی کار و صدور ویزا برای مسافران را بستگی به زمان مهار بیماری کرونا دانسته. در ادامه سفارت کره جنوبی اعلام کرده هنوز در مورد مسافرانی که ویزا گرفته‌اند ولی از آن استفاده نکرده‌اند تصمیمی اتخاذ نشده که آیا ویزای این افراد به صورت رایگان تمدید می‌شود یا خیر.

امارات متحده عربی

طبق اطلاعیه‌ای که امارات متحده عربی صادر کرده تمامی ویزاهای توریستی به صورت اتوماتیک تا آخر سال میلادی 2020 تمدید و قابل استفاده خواهد بود. این دستورالعمل شامل مسافرانی که ویزای خود را تمدید نکرده‌اند نیز می‌شود.
همچنین با شیوع کرونا و شرایط خاص پیش آمده تمام جرایم ویزای مسافرانی که نسبت به تمدید ویزای خود اقدام نکرده‌اند بخشیده می‌شود. توجه داشته باشید که اگر جزو افرادی هستید که قبلا نسبت به تمدید ویزا اقدام کرده‌اید و مبلغ آن را پرداخته‌اید از سمت اداره جوازات امارات متحده عربی هیچ مبلغی استرداد نخواهد شد.