10 کشور برتر مهاجرت برای ایرانیان در سال 2020

جواب به این سوال شاید کار راحتی نباشد، زیرا جواب آن با توجه به شرایط و دلیلی که هر فرد برای مهاجرت دارد متفاوت است. مثلاً ممکن برای جوان 20 ساله‌ای که قصد ادامه تحصیل دارد فرانسه کشور مناسبی باشد و یا تاجری 45 ساله که قصد سرمایه‌گذاری دارد انگلستان را کشور مناسبی بداند. فراموش نکنید دو پارامتری که در مهاجرت بسیار تاثیرگذار است اول توان مالی شما و بعد قوانین کشور مقصد است.
برای انتخاب کشور مناسب ابتدا شایط خود مانند سن، توان مالی، مدارک دانشگاهی، مهارت‌ها، وضعیت تاهل، میزان تسلط به زبان خارجه، ملیت و... را درنظر بگیرید. قدم بعدی انتخاب کشور مناسب است. در ادامه کشورهایی که بیشترین رضایت را میان مهاجران داشتند را نام می‌بریم.

1.کانادا

در سال‌های اخیر ایرانیان زیادی به کانادا مهاجرت کرده‌اند تا آنجا که در لیست 10 کشور برتر مهاجرت برای ایرانیان رتبه اول را دارد. کانادا کشور مهاجرپذیری است، به همین دلیل قوانین راحت‌تری نسبت به دیگر کشورها برای اقامت دائم وضع کرده و اکثر جمعیت این کشور را مهاجر تشکیل داده‌. کانادا جزو کشورهای پیشرفته محسوب می‌شود و کیفیت زندگی در آن بالا است. از مزیت‌های کانادا این است که پس از 3 سال کار کردن در این کشور می‌توانید برای اقامت دائم اقدام کنید. افراد زیادی برای زایمان به کانادا می‌روند زیرا در این کشور، نوزاد به محض تولد تابعیت کانادایی دریافت می‌کند.

 

2. سوئیس

سوئیس رتبه دوم را در بین 10 کشور برتر مهاجرت برای ایرانی‌ها دارد. این کشور با داشتن طبیعت زیبا، اقتصاد پیشرفته و نرخ بیکاری 0.09% در سال 2020 مقصدی مناسب برای مهاجران شده است. فراموش نکنید سوئیس برای زندگی و کار کشور ارزانی نیست و باید توان مالی بالایی داشته باشید.

3. سوئد

سوئد در شمال اروپا از پیشرفته‌ترین کشورهای اروپایی است که سالانه مهاجران زیادی را به خود جذب می‌کند. سوئد پنجمین کشور بزرگ اروپا محسوب می‌شود اما به دلیل شرایط آب‌وهوایی حاکم بیشتر جمعیت آن در جنوب آن زندگی می‌کنند. چیزی که سوئد را مقصدی جذاب برای مهاجران کرده امنیت و کیفیت بالای زندگی در آن است.

4. استرالیا

استرالیا در رتبه چهارم لیست 10 کشور برتر مهاجرات برای ایرانی‌ها قرار دارد. این کشور جزو کشورهای پیشرفته است که با داشتن وضعیت اقتصادی خوب و نرخ بیکاری پایین مهاجران زیادی را به سمت خود کشیده. بیشتر افراد برای مهاجرت دو روش ویزای تحصیلی و کاری را انتخاب می‌کنند. زیرا در استرالیا پس از 5 سال زندگی و کار می‌توانید برای ویزای دائم اقدام کنید. درصورتی‌که قصد ادامه تحصیل در کشور کانادا را دارید باید بدانید هزینه‌های تحصیل و زندگی در استرالیا ارزان نیست و تقریباً دو برابر کانادا است.

5. آلمان

آلمان از کشورهای عضو اتحادیه شینگن نیز جزو 10 کشور برتر مهاجرت برای ایرانیان است. آلمان نیز مثل دیگر کشورهایی که پیش‌تر گفتیم اقتصاد پیشرفته و نرخ بیکاری پایینی دارد که این موضوع باعث شده خیلی از مهاجران از طریق ویزای کار به این کشور مهاجرت کنند. همچنین به دلیل داشتن نظام آموزشی رایگان و بالا بودن استانداردهای آموزشی در آلمان درصد بالایی از افراد از طریق ویزای تحصیلی به این کشور مهاجرت می‌کنند. البته مهاجرت تنها به این دو روش نیست؛ ازدواج، زایمان و... از دیگر روش‌های مهاجرت به کشورهای خارجی است.

6. آمریکا

آمریکا رتبه ششم را در لیست 10 کشور برتر مهاجرت برای ایرانی‌ها را دارد. آمریکا جزو کشورهای پیشرفته و جهان اول است که حقوق افراد به نسبت دیگر کشورها بالاتر است. اگر آمریکا را به عنوان مهاجرت انتخاب کردید در همین ابتدای کار بگوییم که به خاطر روابط تیره میان ایران و آمریکا راه سخت‌تری نسبت به دیگر کشورها پیش رو دارید و ویزای کار برای ایرانی‌ها صادر نمی‌شود.

7. نروژ

نروژ از جذاب‌ترین مقاصد و هفتمین کشور در لیست برترین کشورها برای مهاجرت ایرانی‌ها است. البته نباید فراموش کنید که نروژ جزو کشورهای گران محسوب می‌شود تا جایی که در سال 2020 سومین کشور گران جهان شناخته شد. فضای سبز، جنگل‌های انبوه و طبیعت زیبایی که دارد خیلی از افراد را شیفته کرده است.

8. دانمارک

دانمارک عضو اتحادیه شینگن و از زیباترین کشورهای جهان محسوب می‌شود. هزینه‌های زندگی در دانمارک تقریباً هم‌سطح با آلمان یا سوئد است. نکته‌ی جالب درباره دانمارک این است که طی سالیان متوالی جزو شادترین کشورها انتخاب شده. این کشور دارای نظام‌های قدرتمند نظامی است و اختلاف طبقاتی در آن بسیار کم است، تا جایی که رتبه اول در جهان را دارد.

 9. هلند

نام هلند همیشه برای ما تداعی کننده گل‌های رنگارنگ لاله بوده است. هلند از مهم‌ترین کشورهای عضو اتحادیه شینگن و جزو 10 کشور برتر مهاجرت برای ایرانی‌ها است. این کشور به دلیل داشتن حساسیت کمتر روی فاصله سنی و تحصیل، کشوری مناسب برای ویزای تحصیلی است. هلند با داشتن با ثبات‌ترین اقتصاد در میان دیگر کشورها بین مهاجران بسیار محبوب است.

 10. فنلاند

فنلاند از کشورهای اروپایی در منطقه اسکاندیناوی است که رتبه آخر در لیست 10 کشور برتر مهاجرت را دارد. فنلاند با نروژ، روسیه و سوئد هم مرز است. دولت فنلاند به دنبال تزریق سرمایه‌های خارجی است به همین دلیل شرایط ورود برای مهاجران را باز گذاشته و سخت‌گیری بسیار کمی است. آب‌وهوای دلپذیر و کیفیت بالای زندگی در فنلاند از مزایای مهاجرت به این کشور است. از قوانین اقامت در فنلاند این است که مهاجران باید 5 سال پیوسته در این کشور سکونت داشته و به زبان فنلاندی مسلط باشند.

مهاجرت سختی‌ و فرازو نشیب‌های خودش را دارد، پس در این راه مطمئن شوید که این سختی‌ها، در نهایت نتیجه دلخواه و مطلوبی می‌دهد.